Szanowni Klienci, pragniemy poinformować Państwa o działalności sklepu internetowego w okresie świąteczno-noworocznym. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ >>>
Otwierasz nowy sklep i myślisz o jego przyszłym wyposażeniu lub po prostu chcesz zreorganizować swój dotychczasowy sklep, aby zwiększyć zainteresowanie klientów Twoimi produktami? Mamy dla Ciebie 9 wskazówek, które pomogą Ci zaprezentować swój towar w sklepie i tym samym poprawić wyniki sprzedaży.
Sama witryna jest bramą do Twojego sklepu, która jest jednocześnie pierwszą rzeczą w prezentacji Twoich towarów, którą klienci zobaczą przed wejściem do Twojego sklepu.
Dlatego, aby przyciągnąć jak największą liczbę klientów, zalecamy umieszczenie w oknie szczególnie atrakcyjnych towarów, które już na pierwszy rzut oka zainteresują klientów i przekonają ich do odwiedzenia Państwa. Wybieraj i promuj wizualnie w witrynie sklepowej zwłaszcza towary, których klienci chcą, a nie to, czego potrzebują. Na przykład, jeśli klienci przyjdą do Ciebie po nowy blender, umieść w oknie produkt najlepszej jakości w kategorii, o którą marzy każda gospodyni domowa lub pasjonatka pieczenia.
W przypadku nowych produktów i ich umieszczenia w witrynie zalecamy zebranie kilku nowych, ciekawych sztuk i zestawienie ich podczas jednej dużej zmiany witryny. Mogłoby się bowiem zdarzyć, że jeden nowy produkt w obecnej witrynie stałby się niepostrzegalnym i tym samym straciłby swój potencjał sprzedażowy.
Nasza wskazówka: Pamiętaj również, że życzenia klientów co miesąc się zmieniają. W grę wchodzą różne święta, tradycje i święta. Dlatego zalecamy wymianę okna co miesiąc i dostosowanie go do tych trendów.
Jeśli klienci już Cię odwiedzili, kolejnym krokiem jest rozmieszczenie towaru w Twoim sklepie, co również odgrywa bardzo ważną rolę w strategii zakupowej i sprzedażowej. Największe atrakcje, produkty promocyjne, nowości i najdroższe towary, które chcesz wyeksponować, powinny znajdować się tuż przy wejściu głównym.
Pamiętaj, że klient przychodzi do Twojego sklepu nieskoncentrowany i to od Ciebie zależy, czy go przyciągniesz. Prezentując swoje towary, chodzi o ogólne wrażenia klienta. Dlatego spójrz na swój sklep jego oczami.
W przypadku umieszczania produktów w przedniej części sklepu również obserwuje się, że aż 87% klientów ma tendencję do zwracania uwagi w prawo po wejściu do sklepu. Towar, który chcesz przyciągnąć, powinien zatem zostać umieszczony na tej stronie. Po lewej stronie możesz umieścić np. towary, po które klient przyszedłby nawet bez większego zainteresowania, takie jak artykuły codziennego użytku czy produkty dodatkowe.
Wizualna prezentacja towarów w sklepie to coś więcej niż tylko przechowywanie produktów. Na pierwszy rzut oka Twój sklep musi sprawiać wrażenie dobrze zaopatrzonego, ale nie przesadzonego. Piękno tkwi w prostocie. Dlatego układając towar należy pomyśleć o umieszczeniu odpowiedniej ilości na półkach, a także o ciągłości jego asortymentu, odpowiedniej lokalizacji i koordynacji kolorystycznej.
Umieść razem produkty, które mają przynajmniej jedną wspólną cechę lub funkcję. Odpowiednie jest również sortowanie ich według kategorii. Logiczny układ nie tylko często podkreśla znaczenie nawet zupełnie zwyczajnych towarów, ale także ułatwia klientom odnalezienie tego, czego szukają. Należy jednak pamiętać o zasadach higieny i bezpieczeństwa.
Nasza wskazówka: Kolory mają również swoje miejsce podczas umieszczania towarów w sklepie. Dzieje się tak, ponieważ nasze oczy szybko tracą czujność, zwłaszcza jeśli chodzi o ekspozycję monochromatyczną. Najmocniejsze zestawienia kolorystyczne, które przyciągają uwagę klientów w sklepie to czerwień, biel i czerń.
Podczas układania towarów ważne jest nie tylko rozmieszczenie półek, tworzenie korytarzy, ale także posiadanie odpowiednio dużych alejek, które będą miały sens funkcjonalny i jednocześnie poprowadzą klienta w pożądanym kierunku.
Celem stworzenia odpowiednich korytarzy jest przede wszystkim umożliwienie klientowi obejrzenia jak największej części Twojego sklepu, a w najlepszym przypadku dodanie czegoś dodatkowego do koszyka. Tworzenie korytarzy może być dopuszczalne i niewielkie.
Regały sprzedażowe dzięki swojej wytrzymałości i minimalistycznemu wzornictwu doskonale prezentują towar. Nadają się zatem nie tylko do supermarketów, ale także do małych sklepów z różnorodnym asortymentem
Do wyboru są półki jednostronne (ścienne) oraz dwustronne (gondola) w wersji podstawowej lub dostawnej.
Dzięki modułowej konstrukcji regałów sprzedażowych, regały ścienne lub dwustronne można łączyć ze sobą tworząc harmonijny kompleks w Twoim sklepie do prezentacji wszelkiego rodzaju eksponowanych produktów.
Regały sprzedażowe wykonane są ze stalowych ram, których uzupełnieniem jest ścianka perforowana lub gładka. Regały jednostronne stosowane są głównie jako regały ścienne (stojące przy ścianie) w swojej podstawowej konstrukcji. Łączna nośność jednego regału jednostronnego to aż 500 kg.
Do podstawowych regałów jednostronnych można następnie dokupić tzw. dodatkowe regały jednostronne, które mocują się bezpośrednio do regału podstawowego (nie stoją samodzielnie).
Z drugiej strony regały dwustronne / gondole można elastycznie ustawiać w dowolnym miejscu w przestrzeni, a ponieważ regały te dają możliwość ułożenia towaru z obu stron, można jednocześnie dostarczać towar do 2 alejek! Łączna ładowność jednego regału dwustronnego wynosi 950 kg.
Regały dwustronne możesz również wybrać w wersji podstawowej:I do nich w późniejszym czasie dokupić tzw. dodatkowe ragały sprzedażowe dwustronne:
W przypadku rozmieszczenia i prezentacji towaru na samej półce stwierdzono, że największą sprzedażą cieszą się towary, które znajdują się na wysokości oczu iw zasięgu ręki. Dlatego ta pozycja jest najczęściej wykorzystywana przez kupca do umieszczania najbardziej poszukiwanych towarów, które musi sprzedać tak szybko iz zyskiem, jak to możliwe.
Tańsze towary są następnie umieszczane na niższych poziomach ragałów lub na samej górze. Stwierdzono, że jeśli towar ułożony jest na wysokości kolan, zainteresowanie nim spada nawet o 15%.
Z kolei produkty premium zaleca się ustawiać na półce w mniejszych ilościach, tzw. „swobodnie w przestrzeni” oraz zostawiać miejsce dookoła po lewej i prawej stronie. Stworzy to poczucie ekskluzywności.
Nasza wskazówka: Pięknie poukładane produkty na półkach regałów wyglądają schludniej, ale niektóre produkty mają problem z odnalezieniem w nich swojego miejsca. W sklepach np. podczas przechowywania piłek, czapek czy towarów na wyprzedaży docenisz również bardzo popularne wyprzedażowe kosze druciane, w których możesz umieścić nie mieszczące się w regałach lub na haczykach towary. Klienci mogą obejrzeć produkty i od razu wziąć je w ręce.
Prezentując towar zadbaj o to, aby każdy produkt był oznaczony właściwą ceną, którą możesz uzupełnić dobrze sformułowanymi etykietami i nazwami. Upewnij się, że informacje są krótkie i łatwe do odczytania, aby przyciągnąć uwagę klientów.
Jeśli to możliwe, możesz również dodać dodatkowe informacje, takie jak recenzje od obecnych klientów lub rekomendacje i wskazówki.
Jeśli Twoi klienci to głównie seniorzy, ułatw ich czytanie, używając większej czcionki. Podczas tworzenia napisów zalecamy szczególnie unikać napisów pisanych odręcznie markerami, które są stosowne dla stoisk targowych z napojami dla dzieci, ale zwykle wyglądają amatorsko w innych miejscach.
Nigdy nie umieszczaj napisów NIE DOTYKAJ. Zamiast tego możesz również umieścić napis NIE KUPUJ.
Nie mniej ważne jest samo oświetlenie. To może mieć ogromny wpływ na prezentację towarów i może służyć nie tylko do podkreślenia niektórych towarów, ale także do stworzenia pożądanej atmosfery i podkreślenia kluczowych cech towarów. Odpowiednie oświetlenie to również doskonały sposób na przyciągnięcie uwagi klientów.
W przypadku oświetlenia do swojego lokalu wybierz więc nie tylko zwykłe oświetlenie z góry, ale również oświetlenie punktowe lub boczne, za pomocą którego możesz oświetlić określone towary z góry lub z dołu. Stworzysz w ten sposób odpowiedni kontrast z innymi częściami sklepu oraz praktyczny efekt 3D cieniujący towar.
Aranżując oświetlenie, pomyśl także o witrynie sklepowej. W słoneczne dni zminimalizujesz niechciane odblaski, aw miesiącach zimowych stworzysz poczucie ciepła i przytulności.Głównym urokiem sklepów stacjonarnych jest fizyczna dostępność towarów, które klienci mogą obejrzeć. Dlatego wykorzystuj swoje sklepy do tworzenia doświadczeń, których klient nie może zaznać online. Możesz zaangażować wszystkie pięć zmysłów i wyrazić np. jak dane produkty pachną, brzmią, smakują czy jakie są w dotyku. Możesz także dodać ruch. Na przykład zwiewna letnia sukienka z pomocą wygodnie ukrytego wachlarza lub umieszczona mała ruchoma lokomotywa w witrynie sklepowej w czasie wakacji.
Nasza wskazówka: Twój sklep powinien być przyjemnym i przyjaznym miejscem dla klientów. Dlatego nie zapomnij, w tym o imponującym estetycznie otoczeniu i przyjemnych aromatach, życzliwych i pomocnych pracownikach, którzy zapewnią Twoim klientom wszystko, czego potrzebują do bezproblemowych zakupów.
Monitoruj raporty komputerowe i stan zapasów co tydzień. Jeśli coś jest hitem wśród klientów, przygotuj się na natychmiastowe domówienie tych najlepiej sprzedających się produktów.
Jeśli sprzedałeś prawie wszystkie produkty za pośrednictwem wstępnie wybranych zapasów w witrynie lub w strategicznych lokalizacjach i nie masz zapasów, zmień plan merchandisingu wizualnego na coś, czego masz dużo.
Jeśli coś się nie sprzedaje, spróbuj na przykład przenieść tę samą aranżację w inne miejsce na sali sprzedaży lub włączyć produkty do innej kategorii.
Ostatnią, ale nie mniej ważną wskazówką dotyczącą właściwej prezentacji towaru na sali sprzedaży jest jej regularna konserwacja i czyszczenie, które pozwoli utrzymać wszystkie półki, powierzchnie ekspozycyjne i regały w nienagannym stanie.
Bądź kreatywny! Nie bój się eksperymentować i być kreatywnym. Układ Twojego sklepu może być zupełnie wyjątkowy, jeśli użyjesz kreatywnych pomysłów i ciekawych elementów projektowych.
Wyposażymy Twoją firmę w 48h
B2B Partner sp. z o.o.
Królewska 65A/1
30-081 Kraków