/Nowości i inspiracje/Pomocne wskazówki/Parawany: Jak skutecznie oddzielić przestrzeń

Parawany: Jak skutecznie oddzielić przestrzeń

8.09.2022

W wielu nowoczesnych biurach coraz częściej pojawiają się dziś tzw. przestrzenie „open space”, a nie osobne, oddzielne biura, co również przyczynia się nie tylko do lepszej komunikacji ze współpracownikami, ale także do wzajemnej współpracy. Jednak pozytywną atmosferę i koncentrację w biurze typu open space często zaburza zbyt wiele wrażeń dźwiękowych i wizualnych.

Jak ograniczyć lub wyeliminować te codzienne wrażenia i stworzyć poczucie prywatności i bezpieczeństwa bez nieprzyjemnych dźwięków nawet na otwartej przestrzeni? Rozwiązaniem są nowoczesne, a przede wszystkim praktyczne parawany!

Definicja i pochodzenie terminu „parawan”

Słowo parawan ma swoje korzenie w krainie dzikich i hałaśliwych tańców flamenco w Hiszpanii, gdzie napis „paravent” odnosi się do przenośnej hiszpańskiej ściany lub parawanu. Pochodzenie parawanu, który służył raczej jako osłona do przebierania się lub zasłaniania określonej części pokoju, można znaleść jeszcze wcześniej już w samych Chinach i  stąd były dystrybuowane po całym świecie.

https://b2bpartnercdn.vshcdn.net/content/wysiwyg/Image/clanky/Parav%C3%A1ny/138.jpg

Stopniowo jednak ludzie zaczęli odkrywać inne ukryte zalety parawanów, nie tylko jako przegrody przestrzeni, ale znacznie więcej!

Główne zalety parawanów w przestrzeniach wspólnych

Parawany są odpowiednim rozwiązaniem np. w przypadku biura typu open space lub większych pomieszczeń wspólnych. Ale mogą być również używane w centrach obsługi klienta, biurach i wszędzie tam, gdzie należy zapewnić dyskrecję.

Praktyczne parawany nie tylko wyraźnie definiują poszczególne stanowiska pracy i optycznie dzielą wnętrze, ale także zapewniają każdemu pracownikowi na otwartej przestrzeni pożądane poczucie prywatności i bezpieczeństwa. Jeśli pracownicy współdzielonego biura nie mają prywatności w biurze, zauważalny jest wzrost stresu oraz spadek wydajności pracy i koncentracji.

Ponadto praktyczne parawany są znacznie tańsze niż ścianki działowe. Nie wymagają większych ingerencji budowlanych, a ich montaż nie ogranicza codziennego funkcjonowania organizacji.

https://b2bpartnercdn.vshcdn.net/content/wysiwyg/Image/clanky/Parav%C3%A1ny/139.jpg

Dzisiejsze parawany dzięki nowoczesnemu wyglądowi mają również efekt estetyczny i po prostu od razu uprzyjemniają atmosferę w pomieszczeniu i ożywiają każdy zimny i bezosobowy wystrój biura. Wybrane typy można jednak wykorzystać również jako tablicę opisową podczas spotkań, na wystawach lub w przypadku wiszących parawanów w ramach wygłuszania pomieszczeń i sal wykładowych.

Jak wybrać odpowiedni parawan?

Każde pomieszczenie czy przestrzeń wymaga unikalnego i indywidualnego rozwiązania. Przy wyborze i konkretnym rozmieszczeniu poszczególnych parawanów w pomieszczeniu zalecamy zatem uwzględnienie w szczególności:

  • wielkość i układ sali,
  • cel korzystania z parawanu
  • właściwości materiałowe parawanu

https://b2bpartnercdn.vshcdn.net/content/wysiwyg/Image/clanky/Parav%C3%A1ny/140.jpg

Parawany do biura

Parawany w biurze to przydatna pomoc w codziennej pracy. W przypadku parawanów biurowych możesz wybierać spośród najpopularniejszych parawanów biurkowych lub oddzielnych parawanów.

Parawany na stole

W przypadku wydzielenia poszczególnych części przestrzeni biurowej, zwłaszcza jeśli parawan będzie wykorzystywany w celu zapewnienia prywatności poszczególnych pracowników, zalecamy wybór oddzielnych parawanów i umieszczenie ich na biurku każdego pracownika. W przypadku parawanów stołowych zalecamy wybór głównie tekstylnych parawanów lub parawanów, na których można pisać. Oprócz poczucia prywatności i bezpieczeństwa pracownicy otrzymują również miejsce do przechowywania i przypinania ważnych notatek, pamiątek czy osobistych zdjęć.


























Oddzielne parawany

Do dowolnego stołu można dowolnie przystawiać osobne parawany w odpowiednich wymiarach. Można je jednak również wykorzystać do umieszczenia informacji ważnych dla wszystkich pracowników, dlatego zalecamy wybór osobnego parawanu, który można umieścić np. na środku pomieszczenia, w strefach relaksu, poczekalniach lub w innej często używanej części pomieszczenia. Jeśli będzie parawan służył tylko do spotkań biznesowych, możesz wybrać parawan z powierzchnią do pisania. Świetnie nadają się również do oddzielenia przestrzeni roboczej od aneksu kuchennego w mniejszym, oddzielnym gabinecie.






















































































Specjalne rodzaje parawanów

Szklane parawany

Parawany szklane to idealne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli chcesz zachować dotychczasowe otoczenie firmy. Dzięki eleganckiemu i czystemu wyglądowi szklane parawany nie zaburzają ogólnego wnętrza, a dodatkowo wnika do nich również naturalne światło. Szkło ma również doskonałe właściwości akustyczne i można na nim pisać lub pokryć ich klejem.

Parawany z pleksi akrylu

Parawany Plexi to specjalny rodzaj parawanów, które przyczyniają się, m.in. oddzielając pomieszczenie w gabinecie, do zwiększenia ochrony zdrowia poszczególnych uczestników. Ze względu na swoje właściwości użytkowe bardzo skutecznie zmniejszają ryzyko rozprzestrzeniania się infekcji, szczególnie tam, gdzie dochodzi do kontaktu wielu użytkowników lub kontaktu z publicznością, takich jak urzędy, urzędy pocztowe, sklepy i inne. Dodatkowo bardzo skutecznie wizualnie powiększają przestrzeń, są bardzo łatwe w myciu, a ich waga jest nawet o 50% niższa niż parawanów szklanych.














Parawany akrylowe są wówczas idealnym uzupełnieniem lad handlowych, lad sklepowych oraz stacji benzynowych i punktów płatniczych. Ich zaletą jest również łatwy montaż, a także doskonale sprawdzają się w walce nie tylko z koronawirusem.

Parawany wiszące i ściany akustyczne

Parawany wiszące i ścianki akustyczne to przydatne uzupełnienie wszystkich wyżej wymienionych parawanów. Służą one jeszcze bardziej zagłuszyć pomieszczenie, eliminując nadmierne echo. Z łatwością można je powiesić na suficie np. sali wykładowej, większej sali czy sali konferencyjnej lub przykleić na ścianie w biurze.












































Polecenie:Aby jeszcze bardziej oddzielić poszczególne miejsca pracy we wspólnym biurze, możesz również użyć ściany kwiatowej lub ruchomej półki na dokumenty i książki. Dla jeszcze większego wygłuszenia pomieszczenia polecamy również umieszczenie ścian akustycznych na gołych ścianach, co pomoże jeszcze bardziej zredukować nadmierny hałas, a także spełni funkcję estetyczną.

Dzwoń za darmo
Pon-Pt, 7:00 - 17:00
logo

Wyposażymy Twoją firmę w 48h

B2B Partner sp. z o.o.
Królewska 65A/1
30-081 Kraków

© 2010 - 2024 B2B Partner - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Profesjonalny e-sklep skrojony na miaręshopsys