Stołówka firmowa powinna być miejscem, które zbliża ludzi z różnych działów i poprawia komunikację w firmie. Zwiększa również możliwości współpracy i jest miejscem, w którym Twoi pracownicy mogą choć na chwilę zapomnieć o wszystkich obowiązkach zawodowych. Warto więc nie lekceważyć wyposażenia tej przestrzeni społecznej.
Jak zatem urządzić firmową stołówkę w taki sposób, aby Twoi pracownicy czuli się w niej komfortowo i chętnie spędzali w niej wolny czas?
Podstawą każdej firmowej stołówki powinien być odpowiednio wyposażony aneks kuchenny, w którym Twoi pracownicy będą mogli przygotować sobie pobudzającą kawę lub podgrzać obiad. Ponadto natychmiast sprawi, że jadalnia będzie wyglądać przytulniej i bardziej zachęcająco. Idealna kuchnia firmowa powinna zawierać niezbędne urządzenia, czyli następujące 3 podstawowe sprzęty:
Jednak integralną częścią wyposażenia aneksu kuchennego powinny być również kubki, szklanki, talerze i sztućce. Liczba przyborów kuchennych powinna zależeć nie tylko od liczby Twoich pracowników, ale powinieneś wziąć pod uwagę także firmowe wizyty i spotkania. W kuchni oprócz zlewu powinny się znaleźć na przykład także zmywarka czy ekspres do kawy, które przyspieszą nie tylko mycie użytych naczyń, ale także przygotowanie swojej porannej kawy.
Nasza wskazówka: Szybkim i efektywnym rozwiązaniem dla wyposażenia firmowej kuchni są nasze kuchnie NIKA lub PRIMO, gdzie można wybierać spośród wariantów z wyposażeniem lub bez.
Centrum wszystkich wydarzeń w każdej firmowej stołówce jest z pewnością wysokiej jakości i solidny stół do jadalni, przy którym Twoi pracownicy mogą cieszyć się popołudniową kawą i obiadem oraz dyskutować na tematy, które często nie mają wiele wspólnego z pracą. Idealny stół do jadalni powinien wytrzymać częste użytkowanie, przenoszenie i zmiany pracowników w różnych odstępach czasu. Stół do jadalni powinien być również łatwo zmywalny i prosty w utrzymaniu.
Nasza wskazówka: W przypadku dużej liczby pracowników, zamiast jednego długiego stołu, zdecyduj się na kilka mniejszych stołów ustawionych w różny sposób, co nie tylko stworzy bardziej przestronną atmosferę, ale także miejsce dla grup pracowników, którzy lubią jeść obiad razem i dla samotników, którzy wolą cieszyć się swoim obiadem osobno.
W skład stołu do jadalni wchodzą również krzesła do jadalni. Ważnym parametrem przy ich wyborze jest niewątpliwie nie tylko ich materiałowa konstrukcja. Krzesła do jadalni powinny być nie tylko łatwo zmywalne, ale także wytrzymać częste przenoszenie z miejsca na miejsce. Można wybrać na przykład krzesła plastikowe lub krzesła drewniane, wykonane najczęściej z profilowanej sklejki.
Ich nośność również powinna odgrywać rolę w wyborze. Przy wyborze polecamy wybrać krzesła o większej nośności, co zapewni komfort nie tylko drobniejszym paniom z działu księgowości, ale także pracownikom o solidniejszej posturze.
Nasza wskazówka: Praktyczne rozwiązanie 2 w 1 reprezentują np. wygodne zestawy stołów i krzeseł do jadalni w formie zestawów do jadalni.
Firmowa stołówka powinna nie tylko wyglądać przestrzennie, ale także wyróżniać się kolorystycznie od reszty pomieszczeń firmowych. Urządzając lub remontując firmową stołówkę warto jednak wybrać kolory, które nie tylko stworzą przyjazną atmosferę, zachęcą do aktywności fizycznej, ale także pozytywnie wpłyną na kreatywność pracowników. Do tych kolorów należą na przykład ciepłe odcienie pomarańczy, czerwieni, brązu, żółci lub żółto-zielone oraz ich kombinacje.
Według badań World's Favourite Colour Project do tworzenia poczucia relaksu nadają się jaśniejsze kolory, takie jak marynarski granat, szarozielony turkus czy pastelowy róż.
Wskazówka na zakończenie: Jeśli posiadasz po prostu osobne biuro w większym kompleksie biurowym, lepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie przytulny aneks kuchenny do biura, który zapewni Ci wszystko, czego potrzebujesz. Z naszej oferty możesz wybrać na przykład kuchnie biurowe NIKA lub PRIMO
Wyposażymy Twoją firmę w 48h
B2B Partner sp. z o.o.
Królewska 65A/1
30-081 Kraków