/Nowości i inspiracje/Produkty/Wymagania dla biurek biurowych

Wymagania dla biurek biurowych

3.03.2023

Wybierając biurko do biuranależy zwrócić uwagę na funkcjonalność, design, bezpieczeństwo, a przede wszystkim ergonomię.

Ustawienie biurka

Każdy mebel, a zwłaszcza biurko, powinien być dostosowany do użytkownika, tak aby praca przy nim była przyjemna i nie powodowała problemów zdrowotnych. Stanowisko pracy powinno zapewniać użytkownikowi dostateczną swobodę ruchów we wszystkich kierunkach: góra/dół (regulacja wysokości krzesła), przód/tył (miejsce na przesunięcie krzesła do tyłu/do przodu) oraz na boki, aby gwarantowało dostęp do innych elementów wyposażenia biura.

Wymiary biurka do biura

Obowiązuje ogólna zasada, że wymiary blatu roboczego biurka powinny być takie, aby użytkownik mógł zmieniać położenie sprzętu umieszczonego na biurku (monitora, klawiatury, myszy, telefonu itp.).

Wymiary blatu roboczego biurka

Minimalne wymiary blatu roboczego biurka powinny wynosić 1200 x 800 mm (sz. x gł.). Zalecane wymiary biurka to co najmniej 1600 x 800 mm (sz. x gł.).

Wysokość biurka

Wysokość biurka powinna wynosić 720 mm (+/-15 mm), licząc na podstawie średniego wzrostu mężczyzn i kobiet. Wysokość biurka powinna być taka, aby odległość między siedziskiem krzesła a górną powierzchnią blatu wynosiła od 220 do 310 mm (dla mężczyzn) i od 210 do 300 mm (dla kobiet).

Przestrzeń na nogi pod blatem stołu

Szerokość przestrzeni pod biurkiem (na nogi) powinna wynosić co najmniej 600 mm. Wysokość przestrzeni pod blatem biurka w świetle powinna wynosić co najmniej 650 mm. Głębokość przestrzeni na nogi powinna wynosić co najmniej 600 mm. Jeżeli ze względów konstrukcyjnych nie można zapewnić głębokości 600 mm dla nóg na całej wysokości i szerokości przestrzeni pod biurkiem, to głębokość powinna wynosić:

  • na wysokości 620 mm nad poziomem podłogi – co najmniej 200 mm
  • na wysokości 550 mm nad poziomem podłogi – co najmniej 450 mm
  • na wysokości 120 mm nad poziomem podłogi – co najmniej 600 mm

Źródło: Instytut Badawczy Bezpieczeństwa i Higieny Pracy www.vubp.cz

Opcje regulacji krzesła biurowego

Główne parametry przy wyborze krzesła biurowego to rodzaj mechanizmu krzesła, możliwości regulacji wysokości, głębokości siedziska oraz inne elementy wyposażenia, takie jak podparcie lędźwiowe czy regulowane podłokietniki.

Dzwoń za darmo
Pon-Pt, 7:00 - 17:00
logo

Wyposażymy Twoją firmę w 48h

B2B Partner sp. z o.o.
Królewska 65A/1
30-081 Kraków

© 2010 - 2024 B2B Partner - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Profesjonalny e-sklep skrojony na miaręshopsys